Pages

2011. május 20., péntek

Szagos piaci tapasztalat avagy mi bűzlik a kosárban

Megosztom egy elsőre felettébb keserű szagos piaci tapasztalatomat. Hogy senki se hihesse azt, hogy kizárólag remek porcelánokat tudok választani:). S hogy felhívjam a figyelmet arra, hogy a kívánt árút nem elég szemlélni, tapogatni, bizonyos összes esetekben érdemes megszagolni is.

A képen lévő kosarat (erős anyagú, összehajtható, édesanyám ifjúkorát idéző színvilággal) már vagy két hónapja találtam az ócskapiacon. Sokdobozos, külföldről lomtalanítós, szimpatikus fiatalemberek cuccai között. Náluk találtam egyébként a legtöbb piacos holmimat. Teljesen boldoggá tett az ára, a külleme, a praktikussága, így hát hazavittem.  Utólag szégyenszemre vallom be, hogy mivel volt nálam zöldséges és péksütis szatyor is (ja és egy narancssárga Ikeás kisszék - ezt most nem részletezném, hogy miért), rögvest használatba is vettem, beletettem szatyrostól a többi cuccot, mondván, csak két kezem van.
Otthon olybá tűnt a péksüteménnyel befürödtem, mert romlott szaga volt. Néhány közelebbi szippantás után kiderült, hogy a kosárnak belül kifejezett, átható HALSZAGA van. Engem - aki egy haltelepen minden bizonnyal sokkos állapotba kerülne a szagoktól - ez az élmény ki/megrázott. Komolyan, eszméletlen büdös volt. Mint amiben nemcsak szállították szegény halakat, de ott is felejtették a napon egy mizu-a-családdal típusú piaci trécselés közben.
A bűzre való megoldás megkeresésének több fázisban láttam hozzá - aki ismer, tudja, hogy nem sok gyakorlati érzékkel áldott meg az Isten, de ennek ellenére nagyon tudom törni magam, ha elkap a versenyszellem. Lássuk lépésenként:
1. Klasszikus meleg, mosószeres átmosás. A bűz erősödött és enyhe tavaszi hegycsúcs vagy mi illat is párosult hozzá. 
2. Még egy mosás, több hegycsúccsal, de hidegebben. Semmi változás.
3. Be a spájzba ecetér' - nagyi szerint szagtalanít! - vízbe bele egy fél pohárnyit, lötykölés, rázás, áztatás.
4. Még a fél üveg ecetet hozzá. Na mostanra a kezeim olyan szagúak, hogy..... gyakorlati érzék befigyel, miért is nem vettem még az elején gumikesztyűt. 
5. Hosszabb áztatás a szagtalanító trutyiban. Az normális, hogy kissé ereszti a színét????
6. Szárítás meleg, enyhén szellős tavaszi napsütésben.
7. Száradás utáni végsőnek szánt megoldás: karácsonyi wellness kozmetikai csomag mellé csomagolt zacskós potpourri teljes tartalmát bele a kosárba. Fedél lezár és reménykedik.
8. Siker!!!! :)) Folyamat lezár. Többszöri feedback, halszag nuku plusz halvány levendulaillat.

Összességében a tanácsom: SZAGOLNI is, emberek! Mindent és mindenkit, amit és akit haza akarunk vinni. 

(Pszichológiai tény, hogy a szaglás a legősibb érzékletünk és átkapcsolás nélkül zúdul az ingerület az agyba. Éppen én ne tudnám. Vagy hogy is van ez, aki nem tudja tanítja...? Egyébként a kosár legalább szép. Bár volt, aki azt mondta, hogy ilyen mintát csak otthonkákon látott eddig.)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése